понедељак, 24. октобар 2016.

MeLuna Shorty Menstrual Cup


Ako me pratite možda ste primetili moju opsesiju menstrualnim čašicama. O njima sam već pisala u ovom postu u kom možete detaljnije pročitati čemu one služe, kako se koriste, koje su njihove prednosti i moje generalne utiske. U ovom postu želim da vam predstavim novu vrsu MeLuna čašica koje se zovu Shorty i koje su kao što im ime kaže kraće, a namenjene su devojkama sa niskim grlićem materice, kojima standardne veličine možda ne odgovaraju. Takođe, u toku menstruacije grlić materice može se spustiti još niže u odnosu na njegov neutralan položaj.


If you follow me you may have noticed my obsession with menstrual cups. I already wrote about them in this post, in which you can read what they are, how are they used, what are their strengths and my general impressions. In this post I want to introduce a new shorter MeLuna cup called Shorty. As the name suggests these cups are shorter and are intended for girls with low cervix, where standard cups may not fit. Also, during menstruation the cervix can be lower than its neutral position.


Iako su me standardne čašice dobro služile, znala sam da je moj grlić vrlo nisko i da su kraće menstrualne čašice zapravo dobar izbor za mene. Kao i standarne čašice i Shorty čašice dolaze u veličinama od S do XL a prečnike kao i visine standardnih i kraći čašica možete videti na slici iznad. Ja sam do sada koristila standardne čašice veličine M i imala sam dve, u standardnoj i sport varijanti koja je tvrđa (postoji i soft). S vremenom sam primetila da mi u danima najobilnijeg krvarenja krv po malo i procuri, pa sam rešila da probam čašicu većeg prečnika. Naručila sam Sorty L u najtvrđoj sport varijanti, pošto su mi zbog svakodnevnih treninga mišići jaki, pa mi je potrebna što tvrđa čašica kako bi vakum mogao da se održi i da krv ne curi.


Although I have used standard size cups until now, I knew that my cervix is very low and that the shorter menstrual cup is actually a good choice for me. Like conventional cups, Shorty cups also come in sizes from S to XL. Diameters and heights of standard and short cups are shown in the picture above. Until now I've used standard cups in size M. I had two, classic and sport variant which is harder (there is also soft variant). Over time I noticed that during the days with heavier flow some blood could leak a little, so I decided to try a larder diameter cup. I ordered Sorty L in the hardest sport variant, because my daily training  made my muscles strong, so I need harder cups in order for vacuum to hold, so I can avoid leaking.



Čašicu sam naručila direktno sa MeLuna sajta, po ceni od 15.90 EUR. Čašica se šalje iz Nemačke i stigla je za desetak dana. Takođe poručila sam i pakovanje od 8 Corega tableta koje se koriste za dezinfekciju čašice i one koštaju 1 EUR. Naravno ove tablete mogu se kupiti i u našim apotekama. Poštarina je bila 3.10 EUR tako da me je cela pošiljka koštala 20 EUR. Ne znam kako, na sajtu piše da je poštarina za srbiju 5.80 EUR. Kada se naručuje, čašica dolazi bez kartonske kutije da bi paket bio manje kabast, ali bitno je da uz čašicu dolazi platnena kesica za odlaganje.


I ordered the cup straight from MeLuna web site at a price of 15.90 EUR. The cup was sent from Germany and arrived in about ten days. I also bought a pack of 8 Corega tablets that are used for disinfecting cups and they cost 1 EUR total. Of course, these tabs can be bought in our pharmacies, too. Postage was 3.10 EUR so my whole shipment cost 20 EUR. I do not know how this happened, the web site says that the postage for Serbia is 5.80 EUR. When ordering, cup comes without cardboard box, in order for package to be smaller, but the important thing is that the pouch for cup storage is included.


Čašica koju sam naručila je sa kuglicom na kraju, za razliku od čašica koje sam do sad koristila koje imaju prsten. Kako je čašica u sport varijani, a kraća je kod nje se veoma oseti da je guma čvrsta, pa se ova mala čašica kada je ubacim ne spljošti, za razliku od obične sport čašice. Zbog toga mi ova čašica daleko bolje drži vakum i ne mrda kada je ubacim. Verujem da je delom razlog i to što ova čašica ima veći prečnik od mojih dosadašnjih čašica. Ipak, kada ih uporedim uživo razlika u prečniku je skoro neprimetna, što možete videti na slikama ispod, gde je upoređujem sa jednom od starih standardnih čašica veličine M.


The cup I ordered it with a ball at the end, unlike the cups I've ever used so far, that have a ring. As the cup in sport variant, ant it's shorter it if much harder. When I insert it, it does not flatten, unlike ordinary sport cups. Therefore, this cup holds vacuum far better and doesn't move anywhere. I do believe that one of the reason for this is also larger cup diameter. Still, when I compare them live the difference in diameter is almost invisible, as you can notice in the pictures below, where I compare the cup with one of the old standard cups in size M.


Standardna M čašica može da zadrži 28ml tečnosti, dok nova Shorty čašica veličine L može da zadrži samo 22ml. Ovo naravno nije problem, ali treba to imati u vidu u danima sa najobilnijim krvarenjem. U ovim danima čašicu moram da praznim na jedno 4 sata, dok je obična mogla da stoji nekad i po 6 sati.


Standard M cup can hold 28ml of fluid, while new shorter cup in size L can hold just 22ml. This of course is not a problem, but needs to be kept in mind in the days of the heaviest bleeding. In these days I have to empty the new cup in about 4 hours, while the ordinary cup was able to hold the blood even after 6 hours.


Što se tiče kuglice kao nastavka za vađenje čašice, nisam previše oduševljena. Mala kuglica ne dozvoljava dovoljno dobar hvat, pa ovu čašicu ne mogu da izvučem skroz korišćenjem kuglice. Kuglicu koristim da čašicu povučem niže, a onda pritiskom na dno čašicu malo savijem da bih uklonila vakum i kako bih je dobro uhvatila da je izvadim. Zato je moja preporuka, ako budete kupovali čašicu, da se držite prstena kao nastavka za vađenje.


I'm not too thrilled about the ball at the end of the cup. Small ball is not enough to have a good grip, so I cannot pull out the cup just by using the ball. I use the ball to pull the cup down, and then I press the bottom of the cup and bend it a bit in order to remove the vacuum as have a good grip to remove it. So my recommendation for you is to buy a cup with a ring.



Na sledećoj slici još jednom možete videti razliku između mekoće standarne čašice (zelena) i tvrđe sport čašice (ljubičasta). Kako je ljubičasta čašica kraća ona je još tvrđa od standardne sport čašice, što sam već jednom i pomenula.


On the following photo you can once again see the difference between the softness of a classic cup (green) and stiffer sport cup (purple). As the purple cup is shorter it is even harder that the classic sport cup, as I already mentioned.


Ja sam novom Shorty čašicom prezadovoljna. Više mi odgovara od starih i po obimu i po tvrdoći, a i zbog toga što je kraća. Mnogo drugarica sam svojim oduševljenjem navukla na menstrualne čašice, i one su takođe vrlo zadovoljne. Ja zaista sada ne bih mogla da se vratim na uloške, to bi za mene bila kazna neopevanih razmera. Ako vas išta zanima vezano za ovu temu slobodno me pitajte i budite otvoreni da probate ovo maleno čudo.


I am more than satisfied with the new Shorty cup. It is much better for me than the old ones, because of its diameter and stiffness, but also because it is shorter. I hooked a lot of my friends onto menstrual cups because of my enthusiasm, and they are also very satisfied. I really could not get back to any type of pads, it would be a punishment of the largest scales for me. If you are interested in anything related to this topic feel free to ask me and be open to trying this small amazing thing.



Informacije i ocene
Cena15.90 EUR
Gde kupitiMeLuna sajt
VrsteMnogo
Da li bih ga ponovo kupilaDa!
Cena5/5
Ubacivanje / Vađenje4/5
Vakum5/5
Tvrdoća5/5
Ukupna ocena5/5
ZaProtiv
- dobro pravi vakum
- čvrsta
- odgovara niskom grliću
- lako održavanje
- prijatna za korišćenje
- kuglica nije dovoljna
  da se čašica lako izvadi


Information and scores
Price15.90 EUR
Where to buyMeLuna web site  
Types Many
Would I buy it againYes!
Price5/5
Insertion / Extraction4/5
Vacuum5/5
Stiffness5/5
Overall Score5/5

- good vacuum
- stiff
- good for low cervix
- easy maintenance
- pleasant to use
- the ball is to small to grip
  and remove the cup

2 коментара:

  1. Jedno vreme sam istrazivala o njima i posle sam totalno zaboravila na njih. Tvoj post me podsetio i deluju mi kao nesto sto bi meni jako pomoglo, posto imam cesto problema. Ali ove velicine i da li ovu short ili neku drugu... Isuse kako to da odredim ? 😁

    ОдговориИзбриши
  2. Pa osim ako nisi radjala sanse su velike da ti obicna u velicini M ili L odgovara. Pogledaj na sajtu kome odgovara koja velicina. Generalno nije to toliko pipavo pa da mozes bas mnogo da omanes. A ovu Shorty i ne moras da uzimas. Tipa ako ti je grlic bas nisko kad dobijes i lako ga napipas prstom onda mozes, inace ne moras i mozes i obicnu da uzmes.

    ОдговориИзбриши